diumenge, 25 de juliol del 2010

La força de la raó

Ho vaig escriure fa mesos: no sóc independentista. Però el que estem vivint els últims mesos em forçarà, tard o d'hora, a passar del maragallià Escolta, Espanya, en què creia profundament, a l'Adéu, Espanya. La sentència del Tribunal Constitucional, la deixadesa de l'esquerra espanyola, còmoda amb el ranci model territorial de la dreta, em deixa sense raons per continuar defensant l'anhel federalista. Ho ha escrit perfectament Ferran Mascarell: l'Estat ha de ser artífex de benestar. Ahir, i també avui, malauradament, l'Estat espanyol ha esdevingut artífex de malestar. És per això que si el federalisme és estèril, caldrà explorar noves opcions. Opcions que amb la paraula de persones com Imma Tubella esdevenen més nítides que mai. Amb la força de la raó, de la intel·ligència, de l'argument, és com es podrà construir aquest país. No pas des de la víscera. Llegiu aquesta entrevista, gaudiu-ne. Jo també prefereixo Finlàndia a Argentina, malgrat els tangos.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ufff... La veritat és que, un cop llegits l'article i l'entrevista, segueixo sense veure cap semblança entre el nostre país i l'Argentina -estat que fa més de deu anys és la meva residència 6 mesos cada any i que crec conèixer una mica-. En tots els aspectes (dimensió, població, recursos naturals, entorn, situació socio-econòmica, etc) em sembla que estem molt menys lluny de Finlàndia que d'Argentina, afortunadament per unes coses i malauradament per unes altres.
Bé, voldria entrar en detalls però seria molt llarg i pesat... si algú hi té interès, amb gust ampliaré el comentari.

Entrades més populars del Mar de fons