Demà comença el Bread & Butter, i amb la fira ha arribat la polèmica. Una divertida polèmica que deixa al descobert les vergonyes i fòbies d’alguns sectors del país. El lema triat en aquesta ocasió és United Nations of Bread & Butter. A la capital del país, tal com heu pogut llegir als múltiples anuncis que adornen els carrers, la fira s’anuncia amb un cridaner Welcome to Barcelona nation. The nation of fashion. La controvèrsia ha esclatat. Fonamentalment perquè al marge inferior de l’anunci, per raons d’esponsorització, figura el segell de l’Ajuntament de Barcelona. La dreta del país –catalana i espanyola–, sempre tan afinada en les seves crítiques, no s’ha estat d’utilitzar aquest fet per atacar el consistori. L’espanyolista ha alçat la veu perquè hi surt la maleïda paraula nació. Que, si no acompanya el vocable Espanya, és sempre mal vista.
El president del PP a l’Ajuntament, Alberto Fernández Díaz, ja s’ha afanyat a demanar la retirada del cartell, al·legant que Barcelona, ciutat prou coneguda, s’hauria de promocionar posant l’accent en la seva capitalitat a Catalunya, i, sobretot, pel fet de ser una “gran capital d’Espanya”. A l’altre extrem, el conservadorisme català ha alçat la veu perquè el consistori es gasta els calés a promocionar Barcelona sense citar Catalunya. Obsessionats amb aquesta (inventada) rivalitat Barcelona-Catalunya, que en el seu punt mes àlgid, el 1987, va emportar-se per davant la Corporació Metropolitana, els essencialistes s’han escandalitzat. I han acusat l’Ajuntament de menysprear la pàtria. Tant els uns com els altres s’ho han de fer mirar. I ben detingudament: la campanya no és del consistori, sinó d’uns particulars. Com ben particulars són els dimonis i les fòbies de cadascú, que, una altra vegada, han quedat ben al descobert.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada