dissabte, 2 d’agost del 2008

Coses de la justícia (publicat a l'Avui)

Hi ha vida més enllà dels despropòsits del Tribunal Constitucional. Vida inversemblant, vull dir. Llegeixo a la premsa que l'Audiència de Cantàbria ha reduït la pena a un conductor perquè, atenció!, anava borratxo. La perla d'individu conduïa begut el cotxe tot i que se li havia retirat el carnet precisament perquè va ser enxampat borratxo al volant. La seva embriaguesa ha sigut presa en consideració com un atenuant per haver-se negat a fer el test d'alcoholèmia i per haver infringit la seva condemna. És normal fer bestieses quan un (o una, esclar) ha begut en excés i per això cal ser comprensius, devia pensar el condescendent i peculiar jutge càntabre encarregat de rebaixar la condemna. Increïble. I un motiu més per desconfiar i practicar la perplexitat envers la justícia nostrada i estatal. Tanmateix, no us penseu pas que les incongruències i barbaritats de la justícia siguin patrimoni d'aquestes terres del sud d'Europa. Als Estats Units les aigües corren tèrboles al departament de Justícia de l'agonitzant administració Bush. Recentment s'ha fet públic que tres exalts càrrecs de l'equip del president nord-americà més nefast de tots els temps van contractar jutges i fiscals sota criteris polítics. Van convertir les entrevistes de selecció de personal en interrogatoris sobre el dret a l'avortament o la tinença d'armes. Persones inexpertes que es declaraven contra la interrupció voluntària de l'embaràs o l'homosexualitat van ser obsequiades amb prometedors llocs de treball dins el departament de Justícia en detriment de demòcrates de currículum impecable. A vegades un repàs a la premsa internacional és un estúpid però efectiu consol pel que hem de patir (i patirem) a casa nostra.

1 comentari:

Anònim ha dit...

L'octubre del 2005 vaig demanar que em publiquessin això que poso a continuació. És escrit amb castellà, per el mitjà on anava adreçat; no hi fa res, vosaltres l'enteneu el castellà:
- - - - - -

Legalidad y Justicia no son sinónimos

En el juicio que acaba de empezar, el muchacho británico que trincaron a propósito del asesinato de Sonia Carabantes, afirma ahora que es inocente y que no ha hecho nada –por ese orden- lo cual hace sospechar que su proclama de inocencia es falaz, ya que el pobre la remacha con una afirmación que ya se contiene en la anterior.

Su abogado afirma ahora que su defendido había bebido ‘catorce copas’ e ingerido un ‘montón de pastillas’, y que el muchacho no era dueño de sus actos, y que ‘por consiguiente, señoría', no es responsable de nada.
Y el letrado pide la absolución, y se queda tan ancho.

He de pensar que el Tribunal no aceptará esta –llamémosle- hipótesis, aun cuando sospecho que se avendrá a componendas –es lo habitual- con lo cual la blanda sentencia final no gustará ni a tirios ni a troyanos.

A lo que voy.
El reo afirma -y el Tribunal quizás lo considere hecho atenuante- que a causa de haber bebido y haber tomado pastillas no era responsable de sus actos.

Tal como está –aún hoy- hecha la Ley, los crímenes de un borracho drogata lo son menos, precisamente por lo que se colige: que el alcohol y los estupefacientes merman las capacidades intelectuales y físicas del ser humano y lo redimen: es aquello del “yo no fui, yo no fui, fue el maldito Cariñena que se apoderó de mí” que decía Muñoz Seca.

Y entonces pregunto: yo mismo, que no fumo, que no suelo beber hasta la onnubilación, y que estoy virgen de otras drogas que no sean el cava frío y el Cointreau con hielo:
¿soy mucho más responsable que el tío británico?
¿soy más responsable que él porque soy ‘mejor’ ciudadano?
¿lo soy, en verdad?

... en caso afirmativo, apaga y vámonos, porque el mensaje que nos puede lanzar aquel Tribunal –y todos los Tribunales de España- es que si soy casi abstemio y estoy sano, entonces estoy mucho más a merced de que se me aplique ‘todo el peso de la Ley’ sin atenuantes, y en cambio, si afirmo que el día de autos estaba como una cuba puedo esperar que el peso de la Ley se me aplique con atenuantes y quién sabe si con eximentes...

Cambien las leyes hombre! que llevamos demasiados años viendo arbitrariedades cobardes y prevaricaciones variadas y falsedades presentadas por ‘abogados' con rostro de hormigón que se escudan en el atenuante de la bebida para escamotear años de cárcel a convictos que, casi siempre, son mejor tratados que el trato que ellos dieron a sus víctimas.
- - - - - -

Haver escrit això no serveix de res, però un cop fet, et quedes més tranquil.
JMC

Entrades més populars del Mar de fons