Amb el quetxup, la maionesa, l'allioli i similars no s'hi juga. I menys fent brometes (pseudo)homosexuals. Aquesta podria ser la conclusió de l'esperpèntic afer de la maionesa Heinz Deli Mayo. Vegem-ho. Els publicitaris de la marca ideen un anunci en què una mestressa de casa esdevé el típic cambrer dels restaurants deli de Nova York. Aquest(a), a qui la família anomena mama, tot i ser un mascle refet, està preparant uns entrepans pertinentment empastifats amb la maionesa anunciada. Els fills, un darrere l'altre, abans d'anar a escola, fan parada a la cuina per recollir el saborós trofeu. Nyam. El marit, abans d'anar a l'oficina a fer calerons, fa el mateix. I generós com són tots els cònjuges amb les seves sol·lícites esposes, planta un petó a la boca al cambrer. Sacrilegi!
La marca, segons informava ahir The Guardian, ha rebut més de 200 queixes. El frugal bes és qualificat d'"ofensiu", "inapropiat", "inadequat per ser vist per nens". Però el pitjor de tot és que, segons alguns teleespectadors, obliga els pares a parlar d'homosexualitat amb els seus fills. Vatua! Els alts executius de Heinz, sensibles amb els seus clients, s'han afanyat a retirar l'anunci. I, és clar, s'han omplert la boca amb excuses per haver-se atrevit a tant. Perquè una cosa és reproduir el mastegadíssim rol de mamachacha i l'altre gosar mostrar dos homenots fent-se un petonet. Al juny del 2008, la homosexualitat encara és susceptible de ser amagada. Molesta a la vista. Aquest cap de setmana, arreu del país, els carrers s'ompliran pel Dia de l'Orgull Gai. Aturem l'heteropatriarcat és el lema escollit. Vist el cas Heinz, ben bé podria ser Aturem l'heteroquetxup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada